26 grudnia 2024

Skuteczna kampania Allegro Ads – jaką rolę odgrywa w niej pozycjonowanie lokalne?

2 min read

Promowanie treści w różnych miejscach w sieci to podstawa strategii marketingowej każdej współczesnej firmy. Skuteczna kampania Allegro Ads to świetny sposób na zwiększenie sprzedaży oferowanych produktów i usług, oraz rozszerzenie świadomości marki. Połączenie tej formy reklamy z pozycjonowaniem lokalnym przynieść może doskonałe wyniki. Jak jednak zadbać o lokalne SEO? Czytaj dalej!

Lokalne SEO

Możesz zastanawiać się, dlaczego w zasadzie potrzebujesz optymalizacji. Odpowiedzi jest kilka:

  • Prawie połowa wyszukiwań z całej sieci dotyczy lokalnych firm i sklepów.
  • 78% lokalnych zapytań prowadzi do zakupów offline.
  • 1 na 3 klientów odwiedza stronę internetową, zanim wybierze się do sklepu. 
  • 86% użytkowników sieci korzysta z usługi map „najbliżej mnie”. 

Pozycjonowanie firm z – niezbędne wskazówki SEO

Klient

Najważniejsze pytanie brzmi: „Kto jest Twoim celem konsumenckim?”. Musisz określić, kto będzie odbiorcą komunikatów, które będziesz publikować, a które później będą mieć wpływ na decyzję zakupową. Poznaj swoich klientów, nie zapominając o swoim regionie. Warto też pamiętać, że skuteczna kampania Allegro Ads również opiera się na znajomości persony nabywcy, dlatego warto zwrócić na ten aspekt szczególną uwagę.

Słowa kluczowe

Znając już charakterystykę swojego klienta i jego intencje, czas dopasować słowa kluczowe. Stwórz bank słów, czyli znajdź wszystkie frazy, które mogą zostać wpisane przez użytkowników do wyszukiwarki. Od ogólnych i brandowych, przez long tail, aż po semantyczne słowa kluczowe. 

UX strony

Musisz zadbać również o samą stronę, która w pierwszej kolejności powinna spełniać funkcje informacyjne. Użytkownik musi z łatwością odnaleźć dane kontaktowe i przejrzeć ofertę. Nie bagatelizuj również estetyki, całość ma przykuwać oko – pamiętaj jednak, że im mniej, tym lepiej.

Google Moja Firma i Mapy Google

Działając lokalnie, nie zapomnij o stworzeniu wirtualnej wizytówki Google. Jest ona zintegrowana z zakładką map, które są jedną z najczęściej używanych aplikacji. Dzięki temu stajesz się bardziej dostępny, a informacje o Twoim biznesie są na wyciągnięcie ręki. 

Media społecznościowe 

Kolejnym etapem linkowania zewnętrznego jest synergia strony internetowej z potencjałem social mediów. Pozwalają one podtrzymywać obecność w sieci, komunikować się na bieżąco z odbiorcami, informować o swoich działaniach, aktualnych promocjach, ofertach i konkursach, a nawet opowiedzieć o własnej historii. 

Połącz pozycjonowanie lokalne i Allegro Ads!

Jak widać, podczas wdrażania strategii pozycjonowania lokalnego, należy zwrócić uwagę na kilka istotnych elementów. Skuteczna kampania Allegro Ads to świetny sposób na wsparcie działań pod kątem lokalnego SEO i doskonała droga do zwiększenia sprzedaży online. Jeśli więc zależy Ci na najlepszych wynikach, zadbaj o oba te czynniki!