29 kwietnia 2024

Czy łańcuch rozrządu jest lepszy od paska?

2 min read

Jakiś czas temu silniki posiadające łańcuchowy pasek rozrządu cieszyły się ogromną popularnością dzięki swej najważniejszej zalecie – bezobsługowości. Poza standardowym serwisem nie było potrzeby wymiany samego łańcucha odpornego na działanie czasu. Jednak od kiedy silniki zaczęły być lżejsze, producenci wszystkich marek samochodów zaczęli montować paski zębate. Są one równie niezawodne, jednak w przypadku pasków rozrządu konieczna jest wymiana w określonych przez producenta odstępach czasu liczonych przemierzonymi kilometrami. Zazwyczaj jest to od 100 tysięcy kilometrów do 150 tysięcy kilometrów. Czy łańcuch rozrządu jest lepszy od paska? Współczesne łańcuchu nie są już tak niezawodne jak te produkowane przed laty. Konstruktorzy idą w tej chwili w kierunku pasków rozrządu.

Pasek rozrządu jest elastyczny, ale jednocześnie stale napięty. Łańcuch natomiast jest w stanie znieść większe dawki momentu obrotowego silnika. Z uwagi na to, że łańcuch nie jest ani trochę elastyczny, konieczne jest zastosowanie tzw.napinaczy, przez co najczęstszą usterką jest poluzowanie łańcucha. Łańcuch kontroluje się co dwie wymiany oleju, o czym należy pamiętać. Ważne jest również to, że poluzowany łańcuch wyrządzi silnikowi więcej krzywdy niż zerwany pasek rozrządu.

Czy łańcuch rozrządu jest lepszy od paska? Pasek jest tańszy dla użytkownika samochodu i pozwala na swobodne przejechanie autem około 100 tysięcy kilometrów. Łańcuch sprawdzi się w większych silnikach, które przemierzają wiele kilometrów. https://auto-szrot-kasacja-pojazdow.pl/