20 kwietnia 2024

Nowoczesne kampanie billboardowe

2 min read

Tego rodzaju nośniki informacji kojarzą się przede wszystkim z przestrzeniami miejskimi. W atrakcyjnych miejscach, jak specjalne konstrukcje dla billboardów, czy fasady budynków, umieszcza się wieloformatowe reklamy. Jest to tradycyjny sposób, jeśli chodzi u budowanie pozytywnego wizerunku marki, czy zwiększanie świadomości klientów na temat nowych produktów. Trzeba pamiętać jednak, iż rzadko zdarza się, by osoby przemieszczające się po mieście, zatrzymywały się przed billboardami. Dlatego kreatywne podejście, operowanie skrótami myślowymi, krótkimi, chwytliwymi hasłami, jak też obrazami przekłada się również na działanie podprogowe. Kampania billboardowa musi być działaniem przemyślanym, które nastawione jest na osiągnięcie konkretnego celu.

Budowanie wizerunku marki a billboardy

Jeśli chodzi o marketing, na przestrzeni ostatnich lat rozwinięto ogromną liczbę narzędzi, których celem jest zwiększenie popularności danej firmy. Prowadzonych jest wiele prac badawczych, których celem jest między innymi badanie czynników, które mają wpływ na większe zaufanie względem produktu, czy mechanizmy, które stoją za podejmowanymi przez klientów decyzjami zakupowymi. Dlatego kampania billboardowa jest obecnie narzędziem, które często zostaje wykorzystane w kontekście nowego produktu, który zostaje wprowadzony na rynek. Jego odpowiednia promocja, ale również przedstawienie, zwiększają szansę na powodzenie całej inwestycji. Nad samym billboardem często pracuje kilka osób, która opracowuje optymalny sposób komunikacji pomiędzy reklamą a potencjalnym klientem. Ważne jest także wsparcie reklamy billboardowej za pośrednictwem innych kanałów, jak spoty reklamowe.